II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Koninie
Nauczycielka prowadząca
Pani Paulina Owsianna
Drużyna uczniów:
Blanka Hardek
Julia Piaseczna
Gabriela Gapska
Jakub Maciejewski
Tworząc „Zieloną Transformację”, chcieliśmy, aby jej misja edukacyjna odzwierciedlona była w sposobie jej produkcji. Nasza gra nie tylko uczy o zrównoważonym rozwoju, ale również powstała w sposób zgodny z tymi wartościami.
1. Koncepcja gry
Zespół odpowiadał za:
● Opracowanie koncepcji mechaniki gry.
● Stworzenie autorskich pytań edukacyjnych, które angażują i uczą.
● Projekt graficzny planszy, kart oraz elementów gry, podkreślający ekologiczne wartości.
2. Koncepcja gry
Naszym celem było stworzenie gry, która nie tylko uczy o ekologii, ale również jest jej praktycznym przykładem. Wykorzystane materiały:
● Plansza i karty: Wykonane z trwałego papieru z recyklingu.
● Opakowanie: wykonane z zużytej tektury, której daliśmy drugie życie
● Pionki: zrobione z małych kamyków pomalowanych nietoksyczną farbą. Chcieliśmy dać przykład alternatywy dla konwencjonalnego, plastikowego pionka.
● Farby i kleje: Nietoksyczne, przyjazne dla środowiska.
3. Współpraca z ekologiczną drukarnią
Do wydruku gry nawiązaliśmy współpracę z ekologiczną drukarnią, która specjalizuje się w produkcji zrównoważonej. Dzięki ich zaangażowaniu:
● Wszystkie elementy zostały wydrukowane przy użyciu papieru z recyklingu oraz tuszy nietoksycznych.
● Proces produkcji został zoptymalizowany pod kątem niskiego zużycia energii i minimalizacji odpadów.
● Całość opakowania i materiałów można poddać ponownemu recyklingowi.